fbpx

Kampanie społeczne


Reszta bez szans

Hasłem „Reszta nie daje im szans” Lubelskie Bractwo Miłosierdzia im. Św. Brata Alberta apeluje w kampanii medialnej o przekazywanie na ich konto 1 % podatku.  Organizatorzy przekonują, że dawanie osobom bezdomnym drobnych pieniędzy, jest raczej uspokojeniem sumienia darczyńcy, niż faktyczną pomocą. W przypadku przekazywania 1 % na rzecz organizacji darczyńca ma natomiast faktyczną możliwość rzeczywistego wsparcia bezdomnych. Kampania zrealizowana została pro bono przez firmę Polymus Integrated Communication.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Śmietnikowe menu

Śmietnikowe recenzje w Tel Avivie umieszczono w ramach kampanii prowadzonej przez Jewish Assistance & Relief Fund – pozarządową organizację działającą na rzecz ubogich, skupioną przede wszystkim na dostarczaniu leków i pożywienia. Bezdomnym dano szansę wyrazić swoja opinię, a dokładniej – skomentować zawartość miejskich kubłów, w których codziennie poszukują jedzenia.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Eleganccy bezdomni

Hasło tej brazylisjkiej kampanii brzmi: „Żeby zrozumieć jak bardzo nasze dzieci potrzebują pomocy, spróbuj postawić się na ich miejscu”. Nazwiązuje ono do milionów bezdomnych dzieci, które mieszkając na ulicach Brazylii pozbawione są dostępu do edukacji i opieki zdrowotnej. Plakaty przedstawiają eleganckich ludzi wystylizowanych na bezdomnych proszących o pomoc. Kampania sugeruje, że tylko próba postawienia się na miejscu potrzebujacych pozwala zrozumieć ich problem.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej


Bezdomność w stylu punk

Bezdomność jest jednym z większych problemów społecznych we Francji. W serwisie ebay.fr od 18 do 27 września, prowadzona będzie aukcja plakatów, z której dochód przeznaczony zostanie dla Fondation Abbé Pierre (Fundacja Opata Piotra). Stowarzyszenie od 1988 roku walczy o lepsze warunki bytu dla bezdomnych.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Akcja „House of Cards”

Brytyjska kampania „House of Cards” podwstała by zwrócić uwagę na głęboki kryzys mieszkaniowy, jaki dotknął Wielką  Brytanię. Prawie 2 miliony rodzin czeka tam na swoje mieszkanie a wiele domów jest przejmowanych przez banki z powodu niespłacania kredytów. Kampanię realizuje londyński oddział agencji Leo Burnett, a inicjatorem jest organizacja Shelter pomagająca osobom bezdomnym, zagrożonym bezdomnością, np. z powodu kłopotów finansowych po utracie pracy i żyjącym w bardzo złych warunkach mieszkaniowych.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Bezdomny w I-Phonie

Aplikacja dla I-Phone’a nazwana iHobo to pomysł grupy Publicis London i organizacji dobroczynnej Depaul UK.
Ta kontrowersyjna kampania społeczna ma za zadanie podwyższać świadomość na temat bezdomności młodych ludzi i docierać do nowych, młodszych odbiorców.  Właściciel I-Phone’a ściągając na telefon młodego bezdomnego może przez trzy dni się nim opiekować, poznać potrzeby oraz uczucia jakie się w nim pojawiają. Pomysłodawcy aplikacji chcieli w ten sposób rozwiać stereotypy związane z bezdomną młodzieżą  oraz zwrócić uwagę na jej przyczyny. Chcieli też w ten sposób trafić do młodych, zamożnych darczyńców, których istnienie w świecie w coraz większym stopniu definiowane jest przez ich telefony komórkowe.

czytaj więcej

Zanim się odwrócisz, postaw się na moim miejscu

Stowarzyszenie Weingart postanowiło sfotografować kilkanaście z 70 000 osób bezdomnych żyjących w Los Angeles. Każda z fotografowanych osób trzymała w dłoniach tekturową tablicę z napisem „Zanim się odwrócisz, postaw się w moim miejscu”.  Zdjęcia wydrukowano w naturalnej wielkości, naklejono na tektury, po czym wycięto z nich twarze pozostawiając w tych miejscach otwory. Tekturowe postacie bezdomnych znalazły się potem w okolicach ekskluzywnych centrów handlowych w Bevery Hills i Santa Monica.

czytaj więcej

Bezdomny mieszkający na billboardzie

3 dni spędził pewien bezdomny siedząc na umiejscowionym 50 stóp nad ziemią billboardzie w pobliżu ruchomej autostrady w stanie Teksas w USA. Jego przesłanie było proste: „Nazywam się Danny, jestem bezdomny, jestem TUTAJ”. Obok zamieszczony był numer, na który kierowcy mogą wysłać wiadomość tekstową przekazując w ten sposób 10 dolarów na rzecz organizacji Mobile Loaves and Fishes, która pomaga wychodzić z bezdomności w ramach programu Habitat on Wheels oraz dostarcza co noc żywność i ubrania osobom bezdomnym w sześciu miastach USA.

wejdź na stronę projektu

Bezdomni bez osądu

W roku 2008-2009 w województwie pomorskim realizowana była kampania społeczna „Werbel Demokracji”, ukierunkowana na przełamywanie negatywnych stereotypów związanych z bezdomnością. Kampania realizowana przez Pomorskie Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności, przy współpracy z irlandzką organizacją Focus Ireland, ma zwrócić uwagę na prawdziwe oblicze tego zjawiska. Ukazuje różnorodność dróg prowadzących do bezdomności oraz unaocznia fakt, że przy zaistnieniu pewnej grupy czynników, niemalże każdy może jej doświadczyć.

czytaj więcej

Bezdomny na ścianie

Jak dzięki sms-owi można sprawić aby bezdomny dostał mieszkanie? Odpowiedź daje kampania amerykańskiej organizacji Pathways to Housing, w której wirtualny bezdomny, reprezentujący ponad 40 tysięcy ludzi bez dachu nad głową z ulic Nowego Jorku, dostaje swoje cztery kąty po wysłaniu wiadomości tekstowej przez przechodnia. A wszystko dzieję się na oczach darczyńców.

czytaj więcej

Łóżko z monet dla bezdomnego

Przechodnie w Oslo mogli stworzyć łóżka i dachy z monet – w ten sposób norweski oddział Armii Zbawienia pokazywał, jak wykorzystywane są datki przekazywane na jego działalność.
Pomysł kampanii polegał na stworzeniu specjalnego plakatu, na którym widniała skulona sylwetka bezdomnego. Napis nad nim głosił „One small coin can make a big difference” („Mała moneta może zrobić dużą różnicę”)

czytaj więcej

Homar w slumsach

Zaskakujące zdjęcia umorusanego dziecka ulicy jedzącego homara i bezdomnego śpiącego na wytwornej kanapie zachęcały do wsparcia finansowego organizacji dla bezdomnych – SASP. Kampania ruszyła wiosną br. w Sao Paulo w Brazylii. Hasło kampanii – „For those who have nothing, anything can seem a lot” („Dla tych którzy nic nie mają, nawet najmniejsza rzecz ma ogromną wartość”) wyjaśnia, że nawet drobna z pozoru pomoc stanowi dla najbiedniejszych luksus – materac dla osoby przyzwyczajonej do spania na kartonie będzie traktowany niczym ekskluzywna sofa, a najprostszy choćby posiłek dla dziecka szukającego codziennie resztek jedzenia na ulicy będzie miał wartość eleganckiego dania.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Łatwo wejść, trudno wyjść

Francuska kampania społeczna „The street. Easy to enter. Hard to escape” (Ulica. Łatwo na nią trafić. Ciężko się z niej wydostać) nawiązuje w swej formie do irytujących banerów i reklam w internecie, których nie można wyłączyć. Pokazuje jak wygląda doba spędzona na ulicy, jaka jest codzienność bezdomnego człowieka, dokąd chodzi, gdzie śpi, kogo spotyka. Kamera zamontowana w okularach noszonych przez bezdomnego pozwala internautom patrzeć na świat jego oczami, zobaczyć co robi bezdomny w tym samym czasie, gdy oni siedzą w wygodnym fotelu. Nagranie rekonstruujące dobę z życia bezdomnego dostępne jest na stronie http://www.being-homeless.com/ Mało przyjemny film trudno jest wyłączyć – na ekranie pojawia się okno dialogowe i komunikat: „Sorry, it’s not easy to escape the street” („Przepraszamy, nie jest łatwo opuścić ulicę”).
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej


Uliczne groby dla bezdomnych

Pochowani żywcem w ulicznych grobach – kobieta leżąca na parkowej ławce i mężczyzna śpiący na chodniku – to ofiary ludzkiej obojętności. Wygląda na to, że osoby te zapadły się pod ziemię dokładnie w tym miejscu, w którym się przed chwilą znajdowały, i w pobliżu którego nikt się nie zatrzymuje. Brak wrażliwości jest, zdaniem nadawców kampanii „Indifference Kills” (Obojętność zabija), największym problemem w walce z bezdomnością i ubóstwem. Kiedy inni pozostawiają bezdomnego człowieka samemu sobie, skazują go na egzystencję na pograniczu śmierci.
źródło: kampaniespoleczne.pl

czytaj więcej

Pomorskie Forum na rzecz Wychodzenia z Bezdomności (PFWB) to międzysektorowe Partnerstwo podmiotów zajmujących się problematyką bezdomności. Ustanowione w celu ich integracji, wymiany myśli, idei i doświadczeń oraz kreowania i wspierania systemu polityki społecznej, aby skutecznie rozwiązywać problem bezdomności oraz łagodzić jego skutki.